• Kundeservice (man-fre 10.00-16.30) +45 29 79 55 57
  • Dansk webshop - godkendt af E-Mærket
  • Hurtig levering - 1-2 hverdage
Din indkøbskurv er tom

Retur & Reklamation

Fortrydelsesret og Returnering:
Når du handler hos Xtragrej.dk har du 60 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder dit køb og derfor ønsker at returnere varen til os.

Fortrydelsesretten løber fra den dag du har modtaget din bestilling. Hvis fristen udløber på en helligdag, forlænges fristen til den næstkommende hverdag.
I tilfælde af flere varer bestilt i en ordre, og bliver leveret i flere omgange/partier gælder de 60 dages fortrydelsesret fra den dag du modtager den sidste vare eller parti. 

For at benytte fortrydelsesretten, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 60 dage efter modtagelse af varen. Dette kan ske ved at sende os en mail til:

info@xtragrej.dk med følgende informationer:
1. Du meddeler at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret.
2. Ordrenummer og dato for bestilling
3. Hvilke varer der er tale om
4. Navn og adresse
5. Kontonummer hvis du ved bestilling har betalt med bankoverførsel.

Du er selvfølgelig også velkommen til at sende os meddelelse om fortrydelse pr. brev til vores adresse, eller benytte standardfortrydelsesformularen

Varens stand ved returnering:

Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varens art, egenskaber og måden den fungerer på. Tøj må f.eks. prøves, men ikke bruges.
Modtager vi f.eks. snavset tøj, eller tøj der lugter og derved har karakter af at være brugt, vil der være tale om værdiforringelse og du vil kunne miste dele eller hele din fortrydelsesret.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.


Returnering:
Har du fortrudt dit køb sender du blot varen retur til os, hurtigst muligt og senest 14 dage efter du har meddelt at du fortryder dit køb. Send varen ind til os sammen med kopi af ordreseddel, så vi kan se den kommer fra dig.  

Såfremt du ikke ønsker ombytning, men i stedet ønsker dine penge retur for én eller flere varer koster det 45 kr. at benytte vores pakkelabel. Dette beløb fratrækkes ved refundering.
 
Gratis Ombytning:
Hos Xtragrej tilbyder vi gratis ombytning.
Ønsker du at ombytte din vare til en anden farve eller størrelse, skal du kontakte os for rekvirering af pakkelabel til PostNord.

Ved ombytning sendes varen retur til os, sammen med kopi af ordreseddel og med info. om hvilken størrelse/ farve der ønskes i stedet.
Såfremt du ikke ønsker ombytning, men i stedet ønsker dine penge retur for én eller flere varer koster det 45 kr. at benytte vores pakkelabel. Dette beløb fratrækkes ved refundering.

Ønsker du ombytning eller har du fortrudt dit køb, skal du sende varerne retur til denne adresse:

Xtragrej
Hemmeshøjvej 11
4241 Vemmelev
Tlf. 29795557

Ved tilbagelevering bør du sikre dig at varerne er forsvarligt indpakket så du undgår fragtskader. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne under forsendelsen til os. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer i tilfælde af at pakken ikke når frem.

Bemærk: vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller pakker sendt uden omdeling til afhentning på posthus.

Vælger du at fortryde dit køb ved blot at nægte modtagelse vil der blive opkrævet 149 kr. for dækning af fragt og administrationsgebyr.

VIGTIGT:
Vi forventer at du afsender varerne hurtigst muligt efter at du har meddelt os at du ønsker at benytte din fortrydelsesret og senest 30 dage efter din fortrydelse.
Vedlæg venligst kopi af faktura, så vi ikke er i tvivl om hvor varen komme fra og gerne med begrundelse af hvorfor du ønsker at sende varerne retur.

Som udgangspunkt skal varen fremstå som ny ved tilbagelevering og kunne sælges videre til en anden kunde. Såfremt en varer bærer præg af at være brugt eller er blevet skadet vil der være tale om værdiforringelse, da varen i så fald ikke vil kunne sælges videre uden nedslag i prisen.

Tilbagebetaling:

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb tilbage, som du har indbetalt til os. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, vil det blive fratrukket købsbeløbet.  
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af, at du har valgt en anden og dyrere leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder). Vi refunderer beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde købet. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. D.V.S. Har du betalt med betalingskort refunderes pengene tilbage til det kort der her er benyttet. Er varen betalt med bankoverførsel, skal du huske at oplyse hvilken konto beløbet ønskes refunderet til.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Du skal dog være opmærksom på, at der kan være en væsentlig forsinkelse fra vi annullerer/ krediterer betalingen, til beløbet frigives og sættes ind på din konto, afhængig af hvilken korttype du har benyttet ved købet. Har du betalt med Dankort bør du modtage pengene indefor 1-2 arbejdsdage. Har du derimod benyttet Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, JCB, American Express eller Diners Club kan der går op til 28 bankdage før pengene frigives af Nets/teller afhængig af den aftale du har med din bank.
 

Reklamation:
Har du modtaget en defekt varer, er dit køb omfattet købeloven, herunder mangelreglerne. Dette betyder at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge at en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Der skal reklameres indenfor rimelig tid efter at du har opdaget fejlen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Du kan reklamere ved at kontakte os på Mail: info@xtragrej.dk eller telefonisk på tlf.: 29795557

Du vil herefter blive kontaktet af os enten pr. mail eller telefonisk vedr. hvad du derefter skal foretage dig.

Returneres varen, bedes du samtidig vedlægge kopi af ordrebekræftelse samt beskrivelse af fejl og mangler ved varen/ hvad der er problemet.

Du vil blive kontaktet så snart vi ved nyt om reklamationen, om hvad der kan gøres ved fejlen.

Er reklamationen berettiget, betaler vi det der må vurderes som rimelige fragtomkostninger.
Er reklamationen ikke berettiget, skal du selv afholde alle fragtudgifter, også de udgifter der er forbundet med at sende varen retur til dig.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage, da du selv har ansvaret for varen indtil den når frem til os.

Alle vores varer er dækket af købelovens bestemmelser om 24 måneders reklamationsret.
De første 6 måneder af reklamationsperioden, gælder formodningsreglen, hvor du blot skal påvise at varen lider af en fejl eller mangel. Efter 6 måneder skal du yderlige påvise at fejlen var til stede på købstidspunktet.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.